نظر به عدم وجود یک تعریف مشخص و مشترک از کارآفرینی در بین صاحب نظران و طرح تفاسیر مختلف از دیدگاه های گوناگون در باب مقوله کارآفرینی،مفهوم آموزش کارآفرینی نیز دچار چالشی گسترده تر از نظر تبیین مفاهیم و تفسیر نظریات خواهد شد.
از طرف دیگر،بیشتر برنامه های آموزش کارآفرینی دارای اهداف مختلفی هستند.
شاید مهمترین و کلی ترین اهداف چنین برنامه هایی کسب توانایی شناخت فرصت ها،کسب مهارت ها در استفاده از فنون مختلف و تحلیل هایی که موجب قضاوت صحیح فرد به عنوان کارآفرین می شود،باشند.
بدیهی است اهداف برنامه با توجه به نوع نیاز مهارتی و علمی متفاوت خواهد بود.بنابراین هر دوره آموزش کارآفرینی با توجه به هدف خاص خود تعریف و به مرحله اجرا می رسد.
آنچه در دوره های کارآفرینی از اهمیت ویژه ای برخوردار است،کارآفرینانه بودن شیوه های تدریس،ترکیب افراد و اهداف آموزشی و تطبیق و همسوئی این موارد با یکدیگر می باشد.
بلاک و استامپ (1992) اهداف این دوره ها را در شش مورد دسته بندی کرده و وظایف احتمالی مربی و فراگیر و همچنین معیار سنجش اثربخشی دوره ها را نیز بر پایه این اهداف تعیین نموده اند.
More Stories
فعالیتهای موثر در زمینه سنگ های زینتی همواره مورد توجه علاقمندان بوده است
جشنواره شب یلدا در بجستان برگزار شد
حضور در رویداد هم افزایی فعالان فرهنگی اجتماعی خراسان رضوی